top of page
shahar909

התקדמות בג'יו-ג'יטסו ברזילאי

השאלה, כמה זמן לוקח ללמוד ג'יו-ג'יטסו ברזילאי עולה לא פעם. זאת שאלה שקשה לענות עליה, בעיקר בגלל שהקריטריון של "לדעת" ג'יו-ג'יטסו ברזילאי הוא לא ממש ברור. האם קבלת חגורה שחורה היא אינדיקציה טובה? כנראה שכן, אבל בד"כ לוקח 10 שנים לקבלת חגורה שחורה בג'יו-ג'יטסו ברזילאי, אז אולי זו לא האינדיקציה הכי טובה.


בד"כ מי ששואל את השאלה הזו היא תלמידים מתחילים, או אנשים שלא השתתפו אפילו בשיעור ג'יו-ג'יטסו ברזילאי אחד. נראה לי שבעצם מה שהם שואלים זה כמה מהר או מה מידת ההתקדמות בג'יו-ג'יטסו ברזילאי. גם זאת שאלה לא פשוטה, אבל יותר קל להתמודד איתה.


ממה שאני מתרשם, השיעורים הראשונים הם בלאגן וכאוס אחד גדול לתלמידים החדשים. הם פחות או יותר לא מבינים כלום, התרגילים קשים, והקרבות (sparring) מייאשים, כי לא מצליחים כלום וכל הזמן "מפסידים". אבל אחרי כמה שבועות כבר מתחילים להבין פחות או יותר את רוח הדברים. עדיין מפסידים בקרבות, אבל התלמידים החדשים בד"כ כבר יודעים לתת שמות לתרגילים שאיתם הם מוכנעים, ומכירים את הפוזיציות העיקריות, מעברים ביניהן וכמה תרגילים בסיסיים.


אחרי כמה חודשים, בד"כ חצי שנה, אפשר כבר לראות התקדמות משמעותית ביכולות הג'יו-ג'יטסו ברזילאי. אחרי חצי שנה, אפשר כבר לראות שליטה לא רעה, והתמודדות מתאימה עם מה שעולה בקרבות. רק בשיעור של אתמול ראיתי תלמיד מבוגר שמתאמן כחצי שנה, וממש התרשמתי מהיכולות שלו בהתמודדות עם תלמיד יותר מנוסה. בשיעור שעבר גם התגלגלתי (בקרב) עם תלמיד חדש יחסית (שעבר את 6 החודשים) והתרשמתי לטובה כמה הוא התקדם.


תלמידים חדשים (יחסית) רואים את ההתקדמות שלהם בעיקר כשהם מתמודדים בפעם הראשונה בקרב מול תלמיד חדש לגמרי. בד:כ הם רגילים להסתכל על עצמם בעין ביקורתית בהתמודדות שלהם מול תלמידים ברמה שלהם או מיומנים יותר, אבל בהתמודדות עם תלמיד חדש הם מבינים כמה הם התקדמו.


לסיכום, אני חושב שתשובה טובה, או מתאימה, לשאלה, כמה זמן לוקח ללמוד ג'יו-ג'יטסו ברזילאי היא שאחרי חצי שנה אפשר כבר לראות את הבדלים בין מי שרק מתחיל. כמובן שלימודי הג'יו-ג'יטסו ברזילאי לא נפסקים לעולם, או לפחות כל עוד מתאמנים, וקבלת החגורה השחורה היא לא הסוף, אלא רק ההתחלה, במובן מסויים.


אם מעניין אותכם להתנסות בספורט-לחימה\אומנות הלחימה המרתקת הזאת, אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה, ובהמלצה על שיעורי ג'יו-ג'יטסו ברזילאי קרובים למקום מגוריכם- 0547296988 (שחר).


מדידת ההתקדמות בג'יו-ג'יטסו ברזילאי

21 views0 comments

Comments


bottom of page